اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

دستورکار کمیسیون‌های مجلس| گزارش ارزی رئیس بانک مرکزی و بررسی اساسنامه شرکت ملی گاز

ارائه گزارشی از آخرین تحولات ارزی از سوی رئیس بانک مرکزی در کمیسیون امنیت، بررسی طرح اساسنامه شرکت گاز در کمیسیون انرژی و درخواست تفحص از عملکرد سازمان برنامه و بودجه بخشی از دستور کار کمیسیون‌های مجلس در هفته جاری است.

دستورکار کمیسیون‌های مجلس| گزارش ارزی رئیس بانک مرکزی و بررسی  اساسنامه شرکت ملی گاز

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، دستور کار کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی در هفته جاری از شنبه تا چهارشنبه 10 تا 14 آبان اعلام شد.

گزارش رئیس مرکز آمار ایران درباره آخرین وضعیت شاخص‌های اقتصادی با تاکید بر آمار تولید و سرمایه‌گذاری بخشی از دستور کار کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید و نظارت بر اجرای اصل 44 قانون اساسی است که در روز یکشنبه بررسی خواهد شد.

در کمیسیون آموزش مجلس هم قرار است طرح جهش تولید دانش‌ بنیان و موضوع تمدید کنکور نظام قدیم در روز 11 آبان مورد رسیدگی قرار گیرد. همچنین آسیب شناسی مسائل مربوط به دانشگاه آزاد اسلامی هم در همین روز انجام خواهد شد.

بررسی طرح تشکیل کمیته جذب سرمایه‌های داخلی و صدور مجوز ایجاد واحدهای تولیدی در کمیسیون اجتماعی در روز دوشنبه و همچنین بررسی کلیات لایحه تعیین وظایف و اختیارات وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی بخشی از دستور کارهای این کمیسیون است.

در کمیسیون اقتصادی مجلس هم کلیات طرح اصلاح موادی از قانون اوراق بهادار جمهوری اسلامی در 11 آبان در کمیسیون اقتصادی بررسی خواهد شد.

فردا (یکشنبه) کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی قرار است میزبان رئیس بانک مرکزی بوده و گزارشی از تحولات ارزی از سوی عبدالناصر همتی ارائه شود. دوشنبه هم این کمیسیون نشست مشترکی را با فرمانده کل ارتش برگزار خواهد کرد.

11 آبان جانشین ناجا در کمیسیون شوراها حاضر شده و گزارشی را به نمایندگان ارائه خواهد داد ضمن اینکه آئین‌نامه تشکیلات و شرح وظایف دبیرخانه دائمی هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات شورای عالی کشور هم در این کمیسیون بررسی می‌شود.

طرح اساسنامه شرکت ملی گاز در کمیسیون انرژی در یکشنبه 11 آبان بررسی خواهد شد. همچنین مشکلات کامیون داران و رانندگان بخش حمل و نقل فرآورده‌های نفتی کشور و بررسی لایحه نحوه واگذاری اموال، تاسیسات‌، ماشین‌آلات و هر گونه مالکیت مربوط به تاسیسات آب و فاضلاب در این کمیسیون در دستور کار نمایندگان قرار دارد.

درخواست تحقیق و تفحص عده‌ای از نمایندگان از عملکرد سازمان برنامه و بودجه کشور و همچنین رسیدگی به بودجه پیشنهادی سال 1400 دیوان محاسبات در دستور کار کمیسیون برنامه بودجه قرار دارد.

کمیسیون بهداشت مجلس هم طرح جمعیت و تعالی خانواده را روز یکشنبه 11 آبان بررسی خواهد کرد.

امروز (شنبه)‌ در کمیسیون صنایع و معادن طرح توسعه و تولید پایدار زنجیره فولاد با رویکرد اصلاح سیاست‌های تنظیم بازار بررسی خواهد شد.

کمیسیون قضایی هم در هفته جاری مسائل حقوقی قضایی سازمان پزشکی و قانونی و مسائل حقوقی قضایی سازمان مناطق آزد تجاری و صنعتی را بررسی خواهد کرد ضمن اینکه لایحه نحوه پرداخت هزینه دادرسی دستگاه‌های اجرایی هم توسط نمایندگان بررسی خواهد شد.

امروز (شنبه) کمیسیون کشاورزی میزبان وزرای جهاد کشاورزی‌، ‌نیرو و رئیس سازمان محیط زیست و استاندار خراسان شمالی است تا تصمیمات اتخاد شده در سفر اعضای این کمیسیون را به این استان بررسی کنند.

همچنین طرح- لایحه تشکیل شورای عالی محیط زیست هم در کمیسیون کشاورزی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول